vineri, 27 februarie 2009


Satul Călineşti este baştina mea, este începutul unei căi ce are o distanţă de 70 de ani. Chiar dacă revin la baştină tot mai rar, cotidianul, rutina, activitatea profesională ocupîndu-mi timpul în cea mai mare măsură, de baştină mă leagă rudele, peizajele care sunt mereu în aruncările de priviri şi gînduri ce mă însoţesc peste ani.
Sunt onorat că o asociaţie obştească care promovează cultura, educaţia vine cu propunerea ca Şcoala de Arte plastice pentru copii din Făleşti să-mi poarte numele. E o responsabilitate pentru mine să decid în favoarea acordului ca această şcoală să poarte numele meu. Dar îmi asum această responsabilitate, acordînd dreptul exclusive al Asociaţiei Obşteşti “Alianţa între generaţii” din Făleşti (preşedinte Gheorghe Şova) să iniţieze procedura de atribuire a numelui meu Şcolii de Arte Plastice pentru Copii din oraşul Făleşti.
Responsabilitatea pe care mi-o asum va fi însoţită de paşi concreţi în edificarea unei instituţii de cultură “Gheorghe Vrabie” în oraşul Făleşti, fapt pentru care în perioada imediat următoare să generăm activităţi şi proiecte culturale într-un parteneriat durabil cu Consiliul Raional Făleşti, Asociaţia Obştească “Alianţa între generaţii” din Făleşti, Şcoala de Arte Plastice pentru Copii din Făleşti.
Ţinînd cont că iniţiativa asociaţiei parvine în perioadă electorală a ţării, ţinînd cont că aniversarea mea de 70 de ani are loc într-un moment prin care formaţiunile politice şi administrative îşi pot adjudeca un oarecare merit, declar că această iniţiativă, acordul meu nu poate să aibă un caracter de promovare a unei formaţiuni sau alta.
Îmi doresc ca această iniţiativă promovată de Asociaţia Obştească “Alianţa între generaţii” din Făleşti să aibă un caracter exclusiv de importanţă culturală.

Cu respect,
Gheorghe Vrabie

Niciun comentariu: